Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém pro autonomní řízení modelu autíčka na závodní dráze
Katrušák, Jaroslav ; Bidlo, Michal (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je realizace systému pro autonomní řízení modelu autíčka na závodní dráze. První částí práce je studie typických způsobů vytyčení závodní dráhy pro pohyb modelářského autíčka a na ni navazující studie možných způsobů realizace autonomního pohybu modelu po závodní dráze. Další část je věnována hardwarové a softwarové stránce realizace navrženého systému. Předposlední část představuje navržený systém pro detekci překážek, jeho realizaci a výsledné vlastnosti. Poslední část práce prezentuje výslednou realizaci autonomního modelu schopného samostatné jízdy po vytyčené závodní dráze, čtení značek a reakce na překážku umístěnou na trati.
Systém pro autonomní řízení modelu autíčka na závodní dráze
Katrušák, Jaroslav ; Bidlo, Michal (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je realizace systému pro autonomní řízení modelu autíčka na závodní dráze. První částí práce je studie typických způsobů vytyčení závodní dráhy pro pohyb modelářského autíčka a na ni navazující studie možných způsobů realizace autonomního pohybu modelu po závodní dráze. Další část je věnována hardwarové a softwarové stránce realizace navrženého systému. Předposlední část představuje navržený systém pro detekci překážek, jeho realizaci a výsledné vlastnosti. Poslední část práce prezentuje výslednou realizaci autonomního modelu schopného samostatné jízdy po vytyčené závodní dráze, čtení značek a reakce na překážku umístěnou na trati.
Gender labelling of toys in children of preschool age
Knapeková, Lívia ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá hrou predškolských detí v kontexte genderu. Teoretická časť je delená na tri hlavné kapitoly. Prvá sa venuje podstate hry a jej funkciou pre dieťa, druhá popisuje hlavné oblasti vývoja dieťaťa v predškolskom veku a posledná kapitola je venovaná hlavne genderovej socializácii a úlohe hry v nej. Praktická časť práce je realizovaná formou pološtruktúrovaných rozhovorov, ktorých cieľom bolo zistiť, nakoľko sú deti v tomto veku genderovo vyhranené a ako sa to prejaví pri výbere hračky či predstavovanej hre. Výsledky výskumu ukázali, že deti v tomto veku uvažujú o hračkách z genderového hľadiska, uprednostňujú hračky určené primárne pre svoju genderovú kategóriu a odmietajú hračky genderovo atypické. Zároveň zisťuje, že ani polovica detí nemá v domácnosti typickú hračku pre opačnú genderovú kategóriu. Nakoniec tento výskum na základe predstáv detí o hre s typicky dievčenskými a chlapčenskými hračkami sleduje úkony, ktoré sa pri hre s nimi objavujú. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hry s autíčky a panenkami z pohledu psychologie činnosti
Erhartová, Nikola ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hry s autíčky a panenkami v mateřské škole u dětí předškolního věku. V práci vycházím zejména z psychologie činnosti. Podle té je hra nepostradatelnou činností dítěte a má vliv na jeho vývoj. S vědomím toho, že hra může být pro děti přínosem, jsem si stanovila za hlavní cíl práce zjistit, jaké úkony jsou s hračkami prováděny a k rozvoji jakých oblastí mohou směřovat. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje východiska práce. Obsahuje čtyři hlavní kapitoly, ve kterých se věnuji předškolnímu období, hračce a hře v životě dítěte a hře z pohledu psychologie činnosti. V empirické části pak popisuji kvalitativní výzkum. Hlavní metodou pro získání dat bylo pozorování. Celkem jsem pozorovala 30 her, které byly následně analyzovány. Jako doplňková metoda byly provedeny rozhovory. Výzkumný soubor tvořilo 15 dětí. Na základě analýzy her jsem zjistila, že hračky byly využívány v individuálních nebo v genderově homogenních herních skupinkách. Hra smíšená se vyskytla jen ve dvou případech, a to při hře s autíčkem/vláčkem. Chlapci si hráli jak s autíčky, tak i s panenkami. Dívky si hrály s panenkami, autíčka pro svou hru samy od sebe nezvolily. Z hlediska obsahu se nejčastěji vyskytovaly hry manipulační. Po kódování pozorovaných her jsem dospěla...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.